17 Aralık 2011 Cumartesi

Zeytinyağlı Brüksel Lahanası

Başka hiç bir sebze yok ki görüntüsünün ele verdiğinden bu kadar farklı, bu kadar güzel bir lezzeti olsun. O görüntü nedeni ile yıllarca uzak durdum Brüksel lahanasından... Sanırım son 5 yıldır yiyorum. Ancak bugün nasıl pişirsem diye tarifleri karıştırarak biraz kafa yordum, bildiğimin dışına taşsam biraz diye, her zamankinden daha harika bir sonuç aldım. Paylaşmadan edemeyeceğim.

Malzemeler:
Soğan
Sarımsak
Brüksel lahanası
Havuç
Patates
Biber salçası/ Domates püresi
Limon suyu
Süt
Divolio natürel sızma zeytinyağı
Su ve tuz

Hazırlanışı:
Brüksel lahanasını yıkadıktan sonra diplerini ve gerekiyorsa dış yaprağını kesin. İkiye bölün. Doğranmış soğan ve sarımsağı zeytinyağında öldürün. Halka doğranmış havuçları ilave edin biraz çevirin. Brüksel lahanasını ekleyin, kavurmaya devam edin. Küp şeklinde doğranmış patatesleri ekleyin. Ben her zaman 1 tatlı kaşığı biber salçası kullanıyorum yemeklerime renk versin diye, üstüne de domates püresi ekliyorum, arzu ederseniz salça da kullanabilirsiniz bunun yerine, ama tat garantisi veremem. 1 su bardağı süt ve yarım çay bardağı limon suyu ekleyin. Tuzunu ilave edin. Üstüne çıkmayacak kadar sıcak suyu da koyup kısık ateşte pişmeye bırakın. Patatesler yumuşadığında yemeğiniz pişmiştir.

Yanında bulgur pilavı da çok iyi gidiyor.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...