4 Kasım 2012 Pazar

Zeytinyağlı yiyemem aman


İzmir On The Rocks'ta yayınlanan yeni yazım...

4 yorum:

  1. Yazınızı okudum Bahar hanım, çok güzel bir yazı olmuş kaleminize sağlık!Bu arada bende zeytinyağını her yemeğime kullanıyorum fakat damak zevkime göre bulmak zor oluyor zeytinyağını!
    Bu arada ben Sibel, gruptanım ve mailinizi okuyunca tam bir bahçe tutkunu olarak girip hemen bloğunuzdaki güzellikleri görmek istedim:)Çok güzel düşünmüşsünüz, bayıldım bu bloğa, tanıştığıma da memnun oldum, sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Sibel Hanım, ben de sizin yazılarınızı ilgi ile takip ediyorum. "Damak zevkime göre zeytinyağı bulmakta zorlanıyorum" demişsiniz. Size yardımcı olmak isterim seve seve... Öncelikle "damak zevkinize göre zeytinyağı"nı tanımlamanız lazım...
      http://divolio.blogspot.com/2011/02/zeytinyag-tadm-nasl-yaplr.html yazımdan faydalanabilirsiniz. Ya da Zinde Türkiye dergisindeki yazılarımdan... http://www.bodytr.com/2012/01/bahar-tapkac.html

      Basit birkaç soru:
      1) Nasıl kokmalı? Yeşil zeytin gibi mi? Siyah zeytin gibi mi mesela?
      2) Nerede kullanacaksınız?
      3) Tadı nasıl olmalı, acılığı ve yakıcılığı nasıl olmalı?

      Bu soruları cevaplarsanız arzunuza göre bir yağ önerme şansın olabilir... Sevgiyle

      Sil
  2. Merhabalar Bahar hanım!Öncelikle ilginiz için çok teşekkür ederim!
    Ben zeytinyağını çevremde tanıdığım kişilerden kilo ile almayı tercih ediyorum ama aynı kişiye ulaşamadığım zamanlar denemek için aldığım yağlar da hem tuhaf bir koku, hemde boğazı yakan bir tat oluyor, Buda beni çok rahatsız ediyor!
    Bütün yemeklerde, salatalarda, kahvaltıda kullanıyorum zeytinyağını ama pasta ve keklerde kullanamıyorum, kokusu hissedilince hoş olmuyor diye ama onlardada kullanmayı çok isterim tabi:)

    YanıtlaSil
  3. Anladım... Bahsettiğiniz "boğazı yakan tat" muhtemelen (tatmadan kesin konuşamıyorum), zeytinyağı için istenen 3 temel özellikten biridir. Tabii ki, bunu istemediğinizi belirttiğinizde de başka alternatifler bulabilirsiniz. Bu durumda erken hasat zeytinyağlarının size göre olmadığını anlıyoruz... :) Tuhaf koku diye bahsettiğiniz ise muhtemelen posa ya da oksidasyon kokusudur. Posa da oksidasyon da genel olarak depolama koşullarından kaynaklanır. Zeytinyağının serin, ışıktan uzak ve kokusuz ortamda saklanması gerekir, yine ana depolama alanında içindeki posanın süzülmüş olmaması bu kusura sebep olabilir.
    Yine de günümüzde her gıdada olduğu gibi tanıdıklardan almak en iyi yol... Sevgiyle...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...